مواد غذایی افزایش دهنده هورمون تستوسترون در آقایان

در سال اخیر مسئله کاهش تستوسترون در آقایان بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا این امر مشکلات و پیامدهای ناگواری برای آقایان به همراه دارد. برای حل این مشکل داروهای مختلفی عرضه شده است اما هستند اشخاصی که تمایلی به مصرف دارو ندارند و یا دچار حساسیت می شوند؛ از این رو ما در این مقاله قصد داریم روش های طبیعی پیشگیری از این مشکل را بیان کنیم. با یک برنامه غذایی درست که در آن خوراکی های افزایش دهنده تستوسترون گنجانده شود، می تواند کمک بسیار بزرگی در حل این مسئله بکند و موجب افزایش سطح تستوسترون شود.

زمانی که میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن کاهش می یابد بدن برای جبران این مشکل مقداری از هورمون پیش ساز تستوسترون را تبدیل به هورمون تستوسترون می کند، از نشانه های کاهش این هورمون در بدن می توان به سردرد، کاهش قدرت دید، کوتاهی قد در نتیجه  پوکی استخوان، نوسان خلق و خوی، مشکل تمرکز و کم خونی جزیی اشاره کرد.

عوامل کاهش دهنده هورمون تستوسترون

استرس: استرس و اضزراب اثرات منفی و مخربی بر کارکرد غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز که مراکز کنترل هورمون تستوسترون هستند، دارد.

کمبود خواب: بین میزان و کیفیت خواب شبانه و میزان ترشح هورمون تستوسترون ارتباط مستقیم وجود دارد.

افسردگی: از دیگر عوامل کاهش هورمون تستوسترون افسردکی است.

الکل: مصرف الکل بر غدد ترشح کننده و کنترل کننده تستوسترون مانند هیپوتالاموس، هیپوفیز داخلی و بیضه اثرات منفی گذاشته و می تواند سبب کاهش توانایی جنسی و ناباروری آن ها شود.

 

مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون

گوشت قرمز: گوشت قرمز از منابع غنی زینک یا همان روی، چربی اشباع و کلسترول است که از مواد غذایی خیلی مهم در کمک به افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن آقایان هستند. شاید دلیل علاقه آقایان به مصرف همبرگر، کباب و استیک ریشه در همین موضوع داشته باشد. در نتیجه داشتن یک برنامه ی غذایی که حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است، می تواند به کاهش میزان تستوسترون منجر شود به همین دلیل لازم  است که از گوشت های طبیعی و کم چرب بارنج استفاده شود.

زرده تخم مرغ:  کلسترول موجود در زرده تخم مرغ به اندازه ای که به ما گفته شده است خطرساز نیست. کارشناسان معتقدند درباره خطرات کلسترول زرده تخم مرغ اغراق شده است. این ماده غذایی ارزشمند کمک بزرگی در افزایش سطح هورمون تستوسترون در آقایان می کند.

ماهی: ویتامین دی موجود در ماهی موجب افزایش سطح تستوسترون می شود.

سیر: مصرف سیر به کنترل سطح کورتیزول در بدن کمک می کند و  کورتیزول نیز معمولا در میزان تولید با تستوسترون رقابت می کند در واقع هرچه میزان کورتیزول کاهش یابد، میزان تستوسترون افزایش می یابد و برعکس]. بنابراین کنترل کورتیزول به افزایش سطح تستوسترون منجر می شود.

کلم: کلم دارای ترکیبی به نام ایندول ـ3ـ کاربینول می باشد  که به دفع هورمون های نه که در بدن اقایان نیز وجود دارد، کمک می کند. کاهش  این هورمون های نه جا را برای هورمون های مردانه از جمله تستوسترون باز می کند.

کرفس:در میان خوراکی های افزاینده تستوسترون کرفس از بهترین هاست به گونه ای که حتی بوی آن نیز در افزایش تستوسترون موثر است. زیرا کرفس دارای آندروس تِنون است که نوعی استروئید طبیعی است.

ماهی تن، انگور قرمز، آناناس، روغن زیتون و روغن نارگیل از دیگر مواد غذایی هستند که در افزایش سطح هورمون تستوسترون نقش موثری دارند.


تغذیه فود ، با ما بهترین باشید. تستوسترون ,هورمون ,افزایش ,کاهش ,غذایی ,میزان ,هورمون تستوسترون ,مواد غذایی ,افزایش دهنده ,غذایی افزایش ,دهنده هورمون ,دهنده هورمون تستوسترون , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدرسه شاد و با روح نیمکت ما ???? قلبـــ يخــــــــــ????ــــي???? آشپزباشی ???? فروشگاه بینهایت